Rytuały Tybetańskie

Rytuały Tybetańskie – to pięć ćwiczeń na bazie hatha jogi, które zostały opisane w książce Petera Kelder’a „Źródło wiecznej młodości”. Po przeczytaniu tej książki postanowiłam je wykonywać, by przekonać się osobiście o ich odmładzającym i energetyzującym działaniu.

Każde ćwiczenie zaczyna się od trzech powtórzeń, a następnie co tydzień dodaje się jedno, by w końcu dojść do 21 powtórzeń.

Ćwiczenia tybetańskie, które lamowie nazywają rytuałami, polegają na przywróceniu harmonijnego wirowania w ośrodkach energii zwanych czakrami. Są to niewidoczne gołym okiem wiry – silne pola elektryczne, które znajdują się wokół każdego z siedmiu gruczołów dokrewnych w układzie hormonalnym organizmu, a ich funkcją jest pobudzanie wydzielania danego hormonu przez konkretny gruczoł. Gdy prędkość wirowania jest zaburzona – wówczas pojawiają się niedomagania, choroby i starzenie się organizmu. Rytuały mają za zadanie naprawę tego stanu rzeczy. Rytuały są bardzo energetyczne i zapewniają świetne samopoczucie i wiele energii na cały dzień. Ważne, by wykonywać je systematycznie, najlepiej codziennie, to tylko 15 minut.

Chińskie ćwiczenia odmładzające – ćwiczenia długiego życia – to zestaw ćwiczeń, które poleca Daniel Reid z książki „Tao Zdrowia”. Są to ćwiczenia fizyczne połączone z praktyką oddechową. Techniki „długiego życia” wzmagają żywotność poszczególnych narządów, gruczołów, stawów, mięśni i innych części ciała. Większość ćwiczeń tego typu łączy w sobie techniki rozluźniające i naciągające z rytmicznym oddychaniem przeponowym. Niektóre z nich polegają na uciskaniu punktów witalnych, niektóre koordynują ruchy i funkcje ciała oraz oddech, przepływ „esencji” i energii, nad czym powinien czuwać umysł. Są to ćwiczenia poprawiające ogólne samopoczucie fizyczne i sposób na doładowanie biologicznych „akumulatorów”. Najlepsze rezultaty można osiągnąć wykonując je rano przed śniadaniem lub bezpośrednio przed snem.

Wielki oddech Tai Chi – to jedno z najlepszych ćwiczeń oddechowych, jakie taoizm ma do zaoferowania, harmonizuje ciało, oddech, umysł, reguluje układ energii w organizmie. Likwiduje zatory w kanałach energetycznych i umożliwia równomierne rozprowadzenie energii. Poszerza jamę klatki piersiowej, co poprawia jakość wszystkich innych ćwiczeń oddechowych. Umożliwia też większy pobór energii z atmosfery, najlepiej więc wykonywać je w czystym środowisku lub chociaż przy otwartym oknie.

Udrażnianie meridianów – meridiany – to szlaki energii w organizmie, gdy występują w nich blokady – pojawiają się niedomagania narządowe i energetyczne.

By przywrócić zdrowie i dobre samopoczucie – jednym ze sposobów ich udrażniania są ćwiczenia fizyczne. Są to bardzo proste i znane ćwiczenia, z których mocy często nie zdajemy sobie sprawy. Wystarczy kilkanaście minut, by poczuć w sobie przyjemne uczucie rozluźnienia i rozgrzania.

Szkolenia Reiki

Szkolenie I stopnia - terminy:
- 14-15 stycznia 2017 r.
Więcej informacji